
امروزه هر کسب و کار باید یک وبسایت داشته باشد
در دنیای کنونی بعید است که اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کارهای مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی بر کسی پوشیده باشد. ما در عصری زندگی می کنیم که محتوا در دنیای اینترنت با نرخ رشد بسیار بالایی نسبت به گذشته نزدیک و نه چندان دور در حال تولید است. امروزه اگر کسب و کاری بخواهد موفق و پر رونق باشد، نمیتواند صرفا بر روشهای سنتی بازاریابی و تعامل با مشتریانش تکیه کند. مردم دیگر چندان وقت و حوصله گشتن در خیابانها و یا آگهیهای سنتی روزنامهها را برای پیدا کردن اهداف مورد نظر خود را ندارند و از طرفی نیز می خواهند بهترین را پیدا کنند و قبل از گرفتن هر خدمتی و یا خرید هر محصولی حتما قبلا از طریق اینترنت تحقیقات لازم را انجام دهند و با شناخت مناسب نسبت به کیفیت خدمات و یا محصولات ، اهداف مطلوب خود را در انبوه محتواهای اینترنتی بیابند. پس هرچه قدر کسبوکارها در دنیای اینترنت، محتواهای بهتر و مؤثرتری از خود تولید کنند، به همان نسبت از رشد و شهرت بیشتری برخوردار خواهند بود.
با محتوای تازه و جذاب همواره کسب و کار خود را در صدر نگه دارید
اما، آیا هر محتوایی، کسب و کارها را به اهداف مطلوبشان خواهد رساند؟ شاید در گذشتهای نه چندان دور صرف داشتن وب سایت برای یک مجموعه و یا کسب و کار یک مزیت و حسن محسوب میشد، اما امروز دیگر داشتن سایت به خودی خود چندان چیز مهم و با ارزشی نیست، چون از مزیت، تبدیل به الزام شده است. در حقیقت نبود سایت برای یک کسب و کار بیشتر یک کمبود به حساب میآید تا این که بودن آن حسن یا مزیتی باشد. الان دیگر اهمیت محتوا از اهمیت داشتن سایت مهمتر است. سایت زمانی ارزش دارد که محتوای خوبی از کسب و کار شما به دنیای بیرون عرضه کند. شاید زمان آن رسیده باشد که دستی بر روی ساختار سنتی کسب و کار خود بکشید و همانطور که برای محل فیزیکی کسب و کار خود ارزش قائلیذ به کیفیت وبسایت و محتویات درون آن نیز توجه ویژه داشته باشید. امروزه مشتریان از وب سایت شما بیشتر از محل فیزیکی کسب و کار شما بازدید خواهند کرد. کسب و ارهایی که وب سایت مناسبی نداشته باشند همواره محلی خواهند ماند. اما آنهایی که در اینترنت برای خود جایگاه مناسب و درخور بدست آورده اند، مقیاس و وسعت کاری خود را میتوانند به فراتر از شهر و حتی کشور خود ارتقا دهد.
"این که چه کار میکنید اهمیتی ندارد، کاری که باید بکنید این است که داستان خود را به دیگران بگویید." گری وایر چوک

سایت زیبا، زیبایی کسبوکار شماست
همانطور که به زیبایی مکان کسب و کار خود اهمیت میدهید، باید به زیبایی سایت آن نیز توجه کنید. در واقع سایت حتی از مکان کسب و کارتان مهمتر است چون بازدیدکننده بیشتری نسبت به مکان اصلی شما دارد.محتوای مناسب، بهروز و درست بسیار مهم است اما چه کسی میتواند نقش زیبایی را در موقیت یک سایت منکر شود؟ سایت زیبای شماست که در کنار محتوای مؤثر، مشتریان بیشتر و بیشتری را به سمت کسب و کارتان روانه میکند. زیبایی سایت میبایست در رساندن مفهوم سایت کمک کند. زیبایی، محصول حس زیبا دوستی شما و هنر، خلاقیت و تبحر ماست.
تعداد بازدید از سایت، میزان شهرت کسبوکار شماست
کسبوکار شما به چیزی فراتر از سایت نیاز دارد و آن نیز انتخاب استراتژی و روشی مؤثر برای بیشتر در چشم بودن است. همانطور که شما برای کسب و کارتان تبلیغ میکنید تا بیشتر و بهتر دیده شوید، سایت کسب و کارتان نیز نیازمند استراتژی مناسب برای بالا بردن بازدید است. استراتژیها، تاکتیکها و مهارتها اعم از فنی و غیر فنی که در راستای افزایش بازدید سایت استفاده میشود، را به اصطلاح بهینهسازی موتور جستجو (SEO) میگویند. عوامل بسیاری در بالا رفتن بازدید یک سایت مؤثر است. بدست آوردن بازدید واقعی بالا تنها راه رسیدن به محبوبیت و شهرت مطلوب است.
ماندگاری بازدیدکنندگان در گرو کیفیت و کارایی سایت
یک سایت خوب میبایست ظرفیت و توان سرویسدهی مناسب و کارا را به بازدیدکنندگانش داشته باشد. در غیر اینصورت بعد از مدتی موجب نارضایتی آنان و انتقال مخاطبین به سایتهای رقیب خواهد شد. عموما سایتها در آغاز کار که از بازدیدکننده زیادی برخوردار نیستند، از سرعت و کیفیت مناسبی برخوردارند، اما پس از مدتی که بازدیدها افزایش یافت سایت از لحاظ فنی کم میآورد و اینجاست که فرق بین یک سایت خوب و قوی با سایت ضعیف مشخص میشود. ترک بازدیدکنندگان یک سایت به دلیل مسائل فنی برای آبرو و حیثیت کاری آن کسب و کار میتواند خطر بسیار بزرگی باشد.