چگونه یک وبسایت فروشگاهی پردرآمد داشته باشیم؟

رایانش آتیه نقد و بررسی
فروش آنلاین در دنیا قدمتی طولانی دارد اما هر چه جلوتر می‌رویم، بر اهمیت و لزوم بکارگیری آن در هر کسب و کار افزوده می‌شود.

فروش آنلاین



فروش آنلاین یا اینترنتی در دنیا قدمتی طولانی دارد اما هر چه جلوتر می‌رویم، بر اهمیت و لزوم بکارگیری آن در هر کسب و کار افزوده می‌شود. دیگر الان بحث سر بودن یا نبودن آن نیست بلکه دنیای فروش شکلی دیجیتالی به خود گرفته و رقابت بین کسب و کارها در این عرصه بسیار تنگاتنگ است. شرایط مختلف، این موضوع را به شدت تایید می‌کنند به طوری ‌که در شرایط بیماری کورونا، تنها کسب و کارهایی توانستند آسیب نبینند و خود را حفظ کنند که در عرصه فروش آنلاین، شناخته شده و فعال بودند. 
با همه این تفاسیر هیچ وقت برای شروع و پیشرفت دیر نیست. چنانچه سایتی مطابق استانداردهای روز و کاربرپسند داشته باشید، چه بسا مسیر رسیدن به درآمد را در زمانی کوتاه سپری کنید. برای طراحی وبسایت فروشگاهی استاندارد باید نکاتی را در نظر گرفت که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

طراحی ساده و کاربرپسند
 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود رضایت کاربر در استفاده از یک وبسایت فروشگاهی جلب شود، ساده بودن کاربری سایت است. این‌که کاربر بتواند به راحتی به هدف خود برسد و به دور از پیچیدگی‌ها، خرید رضایت‌بخشی داشته باشد. البته ساده بودن، به معنی در نظر نگرفتن ظرافت‌ها نیست بلکه مسیر مشخص، استفاده از فیلترها، قابلیت مقایسه و ...، راه را برای رسیدن سریع‌تر به هدف، هموار می‌کنند.
اولین نکته در جذب کاربر، طراحی صفحه اصلی سایت است. این طراحی علاوه بر جذابیت و استفاده از گرافیک حرفه‌ای و جذب بصری، باید به گونه‌ای چیدمان شود که کاربر در مواجهه با آن، تمایل به ادامه کار برای رسیدن به هدفش داشته باشد.


چیدمان محصولات


 چیدمان محصولات در طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها است. ایجاد دسته‌بندی‌های مناسب و طرز قرار دادن آن‌ها، از مواردی است که به محصولات متنوع، نظم داده و کاربر را هدایت می‌کند. خوب است که محصولات پرفروش و یا تخفیف‌ خورده در صفحه اصلی نمایان باشند تا توجه کاربر را برای ادامه جلب کنند.


اطلاعات محصول


هر چه درباره یک محصول، اطلاعات بیشتری قرار داده شود، امکان استفاده‌ مکرر کاربر از سایت  افزایش می‌یابد. این اطلاعات، شامل تصاویر گویا و باکیفیت و نیز مشخصات و جزئیات است. بهتر این است که برای معرفی جامع از یک محصول، به جز قرار دادن عکس از زوایای مختلف، از ویدیو نیز استفاده شود. امکان مقایسه محصولات و برندها، نقطه قوتی است که سایت‌های معتبر، برای رضایت کاربران خود لحاظ کرده‌اند.

 

فروش اینترنتی

 


فیلترینگ


فیلترینگ و امکان محدود کردن گزینه‌ها، از ویژگی‌هایی است که کاربر را زودتر و سریع‌تر به مقصود می‌رساند. فیلترینگ را می‌توان بنا به نوع محصول، از حیث‌های متعددی لحاظ کرد. مانند نام برندها، محدوده قیمت، ویژگی‌ها و ...   


نظرات و امتیازات کاربران برای هر محصول


اکثریت کاربران قبل از خرید کالای مورد نظر خود، نظرات و دیدگاه‌های سایر کاربران را در مورد آن می‌خوانند. پس لازم است که امکان درج نظر برای هر محصول فراهم باشد تا دیگران از دیدگاه‌های مثبت و منفی گذاشته شده برای هر کالا، آگاه شوند. امتیازدهی و الویت بندی محصولات روش مکمل و بسیار موثری برای اعمال نظرات کاربران راجع به محصولات است. 


مسیر گردش در سایت


از موارد تاثیر گذار در عملکرد کاربر، نمایان بودن مسیر طی شده برای گردش در سایت است. به این معنی که چنان‌چه دسته بندی‌های متعددی از محصولات در سایت وجود دارد و هر محصول خود دارای زیرشاخه‌های فرعی است، باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربر در طی مسیر،  گیج نشده و موقعیت خود را درسایت ببیند تا در صورت لزوم براحتی برگردد و دسته‌بندی دیگری را انتخاب کند. ( به طور مثال : محصولات> لباس مردانه > پولو شرت )


جستجوی پیشرفته


یکی از موارد مهمی که حرفه‌ای بودن سایت را نشان می‌دهد، داشتن جستجوی هوشمند و پیشرفته است. در صورت امکان، المان‌های لازم برای یک جستجوی دقیق را برای کاربر فراهم کنید. مثلا قیمت، برند و ویژگی‌های جزئی‌تر را در جستجو قرار دهید به این ترتیب رضایت و افزایش استفاده کاربران از این بخش را شاهد خواهید بود. همچنین مکان قرار دادن نوار ابزار جستجو از نکات مهمی است که در طراحی صفحه اصلی باید مدنظر قرار داد.

 

وبسایت فروشگاهی

 

راهنمای سایت


سوالات زیادی هست که کاربران قبل از خرید از یک وبسایت فروشگاهی، در ذهن دارند و آن هم به طریقه خرید، زمان و نحوه تحویل، ضمانت و مسائلی از این قبیل برمی‌گردد. لازم است در طراحی سایت پاسخ این سوالات واضح باشد و به جز آن، یک راهنمای مشخص و جامع در دسترس کاربران باشد تا با عملکرد سایت آشنا شده و بدون شبهه بتوانند خرید خود را انجام دهند. این راهنما می‌تواند به صورت سوالات متداول از نقطه نظر کاربران طراحی و پاسخ داده شود.


سبد خرید و امنیت پرداخت 


دسترسی آسان به سبد خرید و نیز درگاه پرداخت از مهم‌ترین فرآیندهایی است که باید کاربر بدون پیچیدگی با آن مواجه شود. 
مورد بسیار مهم این‌که، یک وبسایت فروشگاهی باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. فروشندگان آنلاین باید حافظ اطلاعات و حریم شخصی مشتریانشان باشند. فاکتورهای امنیتی حین طراحی وبسایت باید به درستی اعمال شده و در ادامه گواهینامه‌های معتبر برای فروش اینترنتی از مراجع مشخص، اخذ شود.


پشتیبانی و خدمات پس از فروش


مورد بسیار مهم برای ترغیب مشتری به خرید از سایت، جلب اعتماد او است. خرید آنلاین به خودی خود یک ریسک محسوب می‌شود و معمولا کاربران به دنبال وبسایت‌های فروشگاهی هستند که از ضمانت بعد از خرید و پشتیبانی قوی‌ برخوردار باشند. 
همچنین مشتریان سایت حق دارند با دریافت پیام از طریق شیوه‌های مختلف (ایمیل، اس ام اس و ...)، در جریان مراحل ارسال تا تحویل کالای خود قرار بگیرند. به این ترتیب باید پروسه‌ای تعریف کرده و ارتباط با مشتری را مدیریت و اعتماد او را جلب کرد. همچنین راه‌های ارتباطی کاربران با پشتیبانی سایت باید سهل الوصول باشد.

 

طراحی وبسایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو


در سال‌های اخیر شاهد گسترش چشمگیر استفاده از موبایل هستیم. این موضوع باعث شده تا طراحان وب، توجه بیشتری به طراحی سایت متناسب با صفحه‌های موبایل داشته باشند. این موضوع، تاثیر زیادی در زمان سپری شده کاربران در سایت و نیز ارتقاء رتبه آن در موتورهای جستجو دارد. 


 

سئو سایت


رعایت اصول سئو و محتوا گذاری


رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت، فاکتورهای بسیار مهمی در افزایش رتبه وبسایت در موتورهای جستجو است که باید از طرف طراحان وب به صورت حرفه‌ای پیاده‌سازی شود. یکی از تکنیک‌های سئو، افزایش سرعت بارگذاری وبسایت است که در رضایت کاربران تاثیر زیادی دارد. 
روش دیگر برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو و رسیدن به درآمد بیشتر، محتواگذاری از طریق وبلاگ است. شیوه‌ای که تقریبا همه سایت‌های موفق برای ارتقاء و حفظ جایگاه خود به خوبی و به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند. محتواگذاری مداوم و موثر از بهترین راهکارهای ارتقاء هر وبسایت است.


موارد ذکر شده تنها بخشی از اصولی است که باید در طراحی یک وبسایت فروشگاهی موفق بکار گرفته شود و البته المان‌های ریزتر و اساسی‌تری در این زمینه وجود دارد که تنها یک تیم متخصص از عهده آن برمی‌آید.
جهت مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید. 

 

مطالب مرتبط:

 مهم‌ترین ویژگی‌های یک وبسایت خوب و موفق
 

 

پست ها ی مشابه
۲/۷
نظرات
۲/۷
اطلاعات شما نزد ما محفوظ خواهد ماند.

ثبت سفارش و درخواست مشاوره

دیگر دوران سنتی به سر آمده و با ابزارهای قدیمی نمی‌توان جایگاه خوبی در بین رقبای تجاری به‌ دست آورد. الان حتی داشتن وب‌سایت هم یک ایده قدیمی شده است و صرفا با داشتن یک وب‌سایت نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.ما مسیر را می‌دانیم و علاقه‌مندیم به طور رایگان و حضوری به شما مشاوره دهیم و راهکارهای مناسب را در راستای ارتقای فناوری اطلاعات کسب‌وکارتان به شما معرفی کنیم. شما برای رسیدن به نقطه مطلوب از نظر فناوری اطلاعات، نیاز به نقشه راه مناسب دارید.

در این قسمت اطلاعات خود را وارد نمایید و دکمه ثبت را کلیک نمایید. ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت و با اطلاع از داستان کسب‌وکارتان بهترین را به شما عرضه خواهیم کرد.