انواع طراحی گرافیک (قسمت دوم)

رایانش آتیه دانستنیها
طراحی گرافیک نه تنها به عنوان یک هنر بلکه به عنوان یک المان تاثیرگذار در انواع صنایع و تجارت‌ها شناخته شده و نقش مهمی در بازار رقابت کسب و کارها و رونق و پیشرفت آن‌ها ایفا می‌کند. در هر زمینه‌ای می‌توانیم ردپایی از یک طرح گرافیکی را شاهد باشیم.

 

طراحی گرافیک



همان‌طور که در بخش اول این مقاله ذکر شد، در دنیای امروز،طراحی گرافیک نه تنها به عنوان یک هنر بلکه به عنوان یک المان تاثیرگذار در انواع صنایع و تجارت‌ها شناخته شده و نقش مهمی در بازار رقابت کسب و کارها و رونق و پیشرفت آن‌ها ایفا می‌کند. طراحی گرافیک، معقوله‌ای است که علم و هنر را توامان دارد و روز به روز به لحاظ تکنیک و فنون اجرا در حال تحول و پیشرفت است. پیشرفتی که همزمان تغییرات چشمگیری را در دنیای بازاریابی و تبلیغات و انتقال مفاهیم با جلوه‌های بصری،  بدنبال دارد. پیش‌تر در مورد چند نوع از انواع طراحی گرافیک صحبت کردیم و اکنون به ادامه آن می‌پردازیم.
 

طراحی گرافیک متحرک
 

موشن گرافیک



طراحی گرافیک متحرک یا موشن گرافیک را می‌توان علم تلفیق طرح، حرکت و صوت دانست. این علم و هنر، در دنیای دیجیتال امروز، منجر به خلق آثار بدیع و بی‌نظیری شده که انواع انیمیشن‌ها، کلیپ‌ها، تیزرهای تبلیغاتی و ویدیوهای کوتاه در دنیای وب و شبکه‌های اجتماعی، نمونه‌های کاربردی آن هستند. 
استفاده از این هنر و تخصص باعث شده که خالق این آثار بی‌نیاز از دوربین، نور و بازیگر و تنها با استفاده از طرح‌های گرافیکی و تصاویر و به کمک نرم افزارهای پیاده‌سازی آن‌ها، بتواند ویدیوها و تیزرهای جذابی را بیافریند. عملیات متحرک‌سازی و صداگذاری نیز با استفاده از نرم افزارهای مختلف امکان‌پذیرند. چند نمونه از نرم افزارهای حال حاضر برای انجام موشن گرافیک عبارتند از: illustrator، after effect، maya ، 3D Max،     adobe premier و ....


مثال‌هایی از طراحی گرافیک متحرک
 

 

انیمیشن
تیتراژ‌
آگهی‌ و تیزر
ویدیوی تبلیغاتی
ویدیوی آموزشی
بنر متحرک در وبسایت‌ و ...
بازی‌
GIF 
ارائه‌

...

طراحی گرافیک متحرک

 


طراحی گرافیک محیطی
 

طراحی گرافیک محیطی



ردپای گرافیست‌ها و آثار گرافیکی در همه جا و هر محیطی قابل مشاهده است حتی در محیط زندگی اجتماعی ما!

هنگام قدم زدن در خیابان، حرکت در جاده‌ها و اتوبان‌ها، مراجعه به نمایشگاه‌ها، موزه‌ها، گالری‌ها و حتی سمینارها و کنفرانس‌ها با آثار گرافیکی مختلفی مواجه می‌شوید که هر کدام برای انتقال اطلاعات یا پیام طراحی شده‌اند. شاید به ذهنتان هم نرسیده باشد اما تابلوهای راهنمایی رانندگی هم جزء این دسته قرار می‌گیرند که نوعی پیکتوگرام یا گرفیک‌های سمبولی و خلاقانه هستند. گرافیک محیطی در سطح جامعه با تلفیقی از رشته‌های معماری، شهرسازی، طراحی صنعتی، مجسمه‌سازی و ... به ایده‌ها هویت می‎‌بخشد و مردم جامعه را به محیط پیرامون پیوند می‌زند.


مثال‌هایی از طراحی گرافیک محیطی
 

 

علائم و تابلوهای شهری
نقاشی دیواری
بنرها و تابلوهای نمایشگاهی
برندسازی استادیوم
فضاهای سمینارها و کنفرانس‌ها
طراحی شهری
بیلبوردها
....

 

نقاشی دیواری

 


طراحی گرافیک نشریه
 

طراحی گرافیک نشریه



مجلات و نشریات، نمونه‌هایی تفصیلی هستند از یکی از انواع طراحی گرافیک که دنیایی منحصر به فرد را خلق کرده و با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها به صورت سنتی یک رسانه چاپی هستند. البته در دنیای دیجیتال امروز، کمتر به روزنامه‌ها، نشریات و مجلات پرداخته می‌شود و طراحان این حوزه کم‌کارتر از قبل شده‌اند. طراحان گرافیک نشریه با ویراستارها و ناشران همکاری دارند. عکاسی، گرافیک و تصویرسازی تخصص‌های هنری است که منجر به خلق طرح‌های گرافیکی و چاپی می‌شود و طراح باید به لحاظ فنون چاپی آن‌ها را به دقت تلفیق کرده و  استفاده  کند. علاوه بر آن، طراحان گرافیک نشریه لازم است درک مناسبی از مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتالی داشته باشند. 


مثال‌هایی از طراحی گرافیکی نشریه
 

 

کتاب‌ها
مجلات و نشریات
خبرنامه‌ها
گزارش‌های سالانه
کاتالوگ‌ها
...

 

طراحی گرافیک نشریه

 



قابل ذکر است از مثال‌های مطرح شده در زمینه  آثار گرافیکی، مواردی هستند که به چند دسته از انواع طراحی گرافیک تعلق دارند. 
شرکت جهانسو با داشتن تجربه چند ساله در حوزه طراحی گرافیک، تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ، و با داشتن تیم گرافیک حرفه‌ای، آماده انجام کلیه خدمات محتوایی و بازاریابی و برندسازی برای همه انواع کسب و کارها است.  جهت مطرح کردن سوال یا انجام مشاوره با ما در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط:
 

انواع طراحی گرافیک (قسمت اول)

 

پست ها ی مشابه
۲/۷
نظرات
۲/۷
اطلاعات شما نزد ما محفوظ خواهد ماند.

ثبت سفارش و درخواست مشاوره

دیگر دوران سنتی به سر آمده و با ابزارهای قدیمی نمی‌توان جایگاه خوبی در بین رقبای تجاری به‌ دست آورد. الان حتی داشتن وب‌سایت هم یک ایده قدیمی شده است و صرفا با داشتن یک وب‌سایت نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.ما مسیر را می‌دانیم و علاقه‌مندیم به طور رایگان و حضوری به شما مشاوره دهیم و راهکارهای مناسب را در راستای ارتقای فناوری اطلاعات کسب‌وکارتان به شما معرفی کنیم. شما برای رسیدن به نقطه مطلوب از نظر فناوری اطلاعات، نیاز به نقشه راه مناسب دارید.

در این قسمت اطلاعات خود را وارد نمایید و دکمه ثبت را کلیک نمایید. ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت و با اطلاع از داستان کسب‌وکارتان بهترین را به شما عرضه خواهیم کرد.